4 Aralık 2009 Cuma

google dns ayarları..

bilindiği üzre google ın yeni dns hizmeti başladı :)

ee bizde linux severler olarak bu dns kullanabiliriz.. dns değiştirmek gereklimi tabi ki değil fakat telekomun yasakladığı sitelere open-dns yada /etc/hosts dosyasını değiştirerek giriş yapabiliyorduk.. yani sansür engeline takılmıyorduk :) bi nevi bizim için opendns alternatifi :)

ee şimdi ne oldu zaten dns değiştiriyorduk ve opendns yi kullanıyorduk diyebilirsiniz.. Fakat bu hıza inanamıyacaksınız :D link aşağıda uygulama için herşeyde aşağıda.. fakat yine de yazmak istiyorum.. 

google-public-dns

şimdi bilindiği üzre iki ayarımız oluyordu dns değiştirirken.. burda hangi editörü kullandığınız önemli.. örneğin ubuntuyu default haliyle kullanıyorsanız gedit kullanıyorsunuzdur.. kwrite v.s. de olabilir yada verdiğim linkteki gibi vi gibi..

önce arayüzlerden faydalanalım ;) ubuntu için google dns ayarlarını yapalım ozaman..

System >> Preferences >> Network Connections yolundan kablolu bağlantınız varsa Wired kablosuz bağlantınız varsa Wireless a tıklıyoruz.. o anki bağlantınızı seçip edit tuşuna basıyoruz.. IPv4 Settings e gelip Automatic (DHCP) seçiliyse Automatic (DHCP) addresses only yapıp Dns servers yazan yere resimde ki gibi "8.8.8.8  8.8.4.4" dnslerini yazıyoruz.. Apply seçeneğine tıklıyoruz :) tarayıcıyı da bi kapatıp açıyoruz..














eğer ayarları doğru yaptıysak.. daha önce opendns kullanırken arama kısmına aaa.com yerine aaa yazdığımızda opendns search sayfasına nasıl yönleniyorsa şimdi de google ın dns ayarları gereği ya google da sözcüğü arar yada daha önce girdiğiniz siteyse onu hemen yükler yada google ın adwords sitelerini size yollar :D






ama şuna dikkat edin :P kısaca bu şekilde tarayıcınızın hemen sol altında Transferring data from google.com.. yazıyorsa demekki başarılı bir çalışma yapmışsınız :D





kodla uygulamak isterseniz..
önce bir hataya karşın..

>>sudo cp /etc/resolv.conf /etc/resolv.conf-yedek yapıp yedekliyelim..

daha sonra ise linkteki debian için olan ayarları kullanabilirsiniz ;) ikiside sistem olarak aynı olduğundan bi sorun proplemi yok :D

hadi kolay gelsin..
 hea bu arada bazı yasak sitelerin opendns le açılmayıp bu dns ayarıyla açıldığını görünce telaşa kapılmayın :P yasaklı sitelerede giriş yapılınıyo yani :D
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum için teşekkürler hocam.. Yine bekleriz ;)

En Çok Okunanlar