10 Kasım 2009 Salı

Ckeditor kurulumu ve uygulanmış bir örnek :)

şimdi google da aradım bakalım ne var diye.. fakat ckeditorun sitesinde ne varsa adamlar direk kopyalamış yapıştırmış yaa arkadaş orda adam mantığı örnek vermiş hem çalışmayan örneği vermişler utanmadan bide millete yorumlarda fırça kaymışlar ne bileyim işte hem yanlış ve eksik açıklamışlar bide utanmadan kalanınıda sen bul demişler insanlara bu tip cinslere inat ckeditorun uygulanışını yaptım faydalanmak isteyen buyursun :)

yaptım dediğim _sample dosyasındaki örneği uygulanabilir bir biçime getirdim örneği  index.php dosyasına yazıp gönder tuşuna bastığında post.php ye yolluyor yazdığını temel ve çalışan mantık bu yani.. zaten adamlarda bundan bahsetmiş destek sitelerinde..  umarım birinin işine yarar ;) şimdiden kolay gelsin.. ücretsiz dağıtılan bir şeyi türkçeye çevirmeye çalışıpta çalışmayan bişey elde edip ve beceresizliklerini abuk sabuk milletten çıkarmaya çalışanları da allah ıslah etsin :D

Yazıyı kopyalaya bilir miyim ?
evet. Fakat bir link koymak çok zor olmasa gerek zaten nette olan bir  şeyi başka bi yere kopyalamaktaki mantığı ben anlamadım anlamıyorum da database şişirmenin alemi ney hocalar?

Hea unutmadan Türkçe karakter için utf-8 olarak kayıt ettim turkish iso-8889-9 kullanmadım kayır ederken bi sorun çıkmaz merak etmeyin :) ayrıca bu şekliyle kullanırsanız ola ki bi güvenlik sorunu yaşadınız mesuliyet kabul etmem :) 

Ckeditor Download

Türkçe uygulama örneği

Şifresi: tahribat.com dur :| bu alışkanlıktan ne zaman vazgeçerim bilmiyorum :p

Dizinde bulunan içerik :)












index.php dosyasının çalışan hali..











post.php ye gelen içerik ;)












Nasıl çalıştırırım bu örneği?

Ubuntu yada linux kullananlar /var/www dizinine atıp (yada php dosyaları için hangi dizinde çalışıyorlarsa) tarayıcılarında hangi isimle o dizine kayıt ettilerse o yolu girecekler örneğin indirdikleri dosyayı ckeditor diye dizine kayıt ettiyse tarayıcıya http://localhost/ckeditor yada http://localhost/ckeditor/index.php yazmak yeterli olucaktır..

Windows versiyonları için ise  örneğin appserv kullanıyosanız C:/AppServ/www/ dizinine indirdiği dosyayı atıp ckeditor olarak adını değiştirdiyse yine tarayıcıya http://localhost/ckeditor yada  http://localhost/ckeditor/index.php yazmaları yeterlidir.. bu tür hazır serverlarda çalışıpta IIS kurulu olanlar çalışmak için farklı port kullanmış olabilir onlarda örneğin kurulumda 85 nolu port olarak belirledilerse http://localhost:85/ckeditor/index.php gibi bir yazım uygulayacaklarını zaten biliyolardır :|

ckeditör en basit bu şekilde uygulanır artık bi fikir oluşur herkesin kafasında oluşmazsa da sorun aklımın yettiğince yardım ederim :) kolay gelsin..

4 yorum:

  1. Arkadaşım anlatım için saol .kurulumda bir sorun yaşamadım.Fakat ck editörün kendi sitesine baktığımda
    resim eklerken "Sunucuyu Gez" diye bir buton gördüm.bunu bende kendi siteme eklemek istiyorum.Bu konuda yardımcı olabilir misin? Bide Ben ckeditördeki butonlardan istediğimi aktif istediğimi pasif hala getirebilir miyim ?
    Kolay Gelsin

    YanıtlaSil
  2. Hocam dürüst olmak gerekirse yazıyı yazdıktan sonra bir daha bu konuya eğilemedim çünkü elime daha acil bitmesi gereken bir iş geldi.. ayrıca sınavlarda geldi çattı acayip sıkışık bi durumdayım :)

    Fakat en azından bazı şeyleri incellerseniz fikir sahibi olacağınıza inanıyorum..

    paylaştığım dosyalar için konuşacak olursak..

    >> ckeditor_turkce_kurulumu/js/ckeditor/_samples/index.html deki tüm örnekleri inceleyebilirsiniz zaten yazıda da _samples dosyasından bir bir örneğin genel kullanımınından bahsettim..

    mesela >> ckeditor_turkce_kurulumu/js/ckeditor/_samples/api_dialog.html dan bahsediyorsunuz sanırım siz..

    bu dosya yolundaki html dosyasının hangi JavaScript i nerden aldığını takip edin..

    daha sonrada orjinalini açın ikisinin arasındaki farklılıkları göze alarak bazı şeyleri ekleyip çıkartabileceğinizi zaten görürsünüz.. eğer ben bi boş zamanımda ilgilenebilirsem yazıyı düzenlerim.. ilgilenemezsemde siz bu mantıkla kendiniz zaten bulursunuz.. olayın matığı bu buda sonuçta jquery v.s. gibi hazır bişey illa ki istediğiniz şekilde bişey yapılıyodur ki yapılmışta :) kolay gelsin şimdilik..

    hea unutmadan >> ckeditor_turkce_kurulumu/js/ckeditor/_samples/api_dialog.html için
    >> ckeditor_turkce_kurulumu/js/ckeditor/_samples/api_dialog/my_dialog.js ye göz atmayı unutmayın ;)
    tekrar kolay gelsin :D

    YanıtlaSil
  3. yazıyı yazıp yolladıktan kodlarla karışık yazıda geliyor ben sadece ekrana yazdırırken kodların görünmesini istemiyorum yazı görünsün bunu nasıl yapacam

    YanıtlaSil
  4. adsız hocam öncelikle bir sene geçmiş bir iki düzeltme yapayım.

    birincisi post.php de
    #meta http-equiv="content-type" content="text/html;utf-8" #

    meta tagını bununla değiştirin

    #meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" #

    meta tagı olduğu için yazamadım diyez işaretleri arasındakileri yazarsınız.

    daha sonra bir hatırlatma yapayım ckeditor 3.4.2 de php5 için class yapısı var indirirseniz nasıl kullanacağınız hakkında fikriniz olur.

    bu örnek için şöyle yardımcı olayım..

    öncelikle post.php deki şu satırları bulun

    ------------------
    if ( get_magic_quotes_gpc() )
    $postedValue = htmlspecialchars( stripslashes( $value ) ) ;
    else
    $postedValue = htmlspecialchars( $value ) ;
    ------------------

    şununla değiştirin

    ------------------
    if ( get_magic_quotes_gpc() )
    $postedValue = stripslashes( $value ) ;
    else
    $postedValue = $value ;
    ------------------

    daha sonra daha net görmek için
    $postedValue = $value ; dan
    hemen 10 satır aşağıda kapanmış "table" tagını göreceksiniz onun altından aşağıdaki çizgiler arasına yazdığım bölümü ekleyin (div taglarıyla beraberde yazabilirsiniz)

    ------------------
    php tagı aç "echo $postedValue" yaz php tagı kapat. (yorumda görünmüyor :|)
    ------------------

    daha sonra tekrar index.php dosyasına geri dönün deneyin istediğiniz olacaktır.

    html filtresi var yorumlarda mail atacağım aynısını ;) kolay gelsin.

    YanıtlaSil

Yorum için teşekkürler hocam.. Yine bekleriz ;)

En Çok Okunanlar