23 Temmuz 2009 Perşembe

ubuntu 9.04 on Google talk voice and video chat (ubuntu için google talk sesli ve görüntülü sohbet) :D

ahhaha ve işte olayı çözdüm :D

şimdi bendeniz ne zamandır bu olayı çözmeye çalışıyodum ama bi türlü olmuyordu ne web üzerinden ne de google talk üzerinden ubuntu da sesli ve görüntülü sohbet etmek imkansız gibi geliyodu :| wine 8.10 da baya bi iş başarmıştı neyse önce normal windows xp ye google talk için gerekli olan her şeyi kurdum googletalkvoiceandvideoplugins.exe dir sonra googletalk.exe dir daha sonra bunları wine ın /home/tarzan/.wine/dosdevices/c:/users/tarzan/Application Data dosya yolunda ki klasörüne yazdırdım aynen windeki şekliyle denedim herşeyi.. sonra firefox ve flash player kurdum ama tüm denemelerime rağmen google talk bir türlü çalışmadı tabi :|

her neyse aranırken http://alex.eftimie.ro/2008/11/18/howto-gmail-voice-and-video-chat-on-ubuntu-linux/ bunu buldum tekrar en başından uyguladım fakat google ın plugini bi türlü kendini kuramadı ondan sonra bi bakayım forumlara dedim :| pidgin ve diğerleri çalıştırmıyosa çalıştıran bu bağlantıya izin veren bişey yoktur gibi geliyodu fakat işte buldum :D ve mutluyum..

Empathy



http://live.gnome.org/Empathy/Install linkindeki gibi bir kurulum yaparsanız sorunsuz çalışıyor synaptics ten yüklemeyin bence..

System>>Administration>>Synaptic Package Manager>>Settings>>Repositories yolundan

Jaunty(9.04) Kullananlar için;

    deb http://ppa.launchpad.net/telepathy/ppa/ubuntu jaunty main
deb-src http://ppa.launchpad.net/telepathy/ppa/ubuntu jaunty main

kaynak adreslerini add butonuna tıklayarak sources.list e yazdırın..
















daha sonra.. ister "sudo apt-get update" ister System>>Administration>>Update Manager'ı kullanarak
paket listenizi güncelleğin ve olay bitmiştir.. :D



Applications>>Internet>>Empathy Instant Messenger yolunda gönlünüzce google talk la görüntülü ve
sesli konuşma yapabileceğiniz bi messengerınız var :D











kişinin üstüne sağ click ve Audio Call yada Video Call özelliklerinden istediğinizi seçin..
yada görünen ikonlara tıklaya bilirsiniz..















ubuntu 9.10 da empathy nin default messenger olarak kullanılacağı haberide ne kadar sağlam bir program olduğunun kanıtıdır :D






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum için teşekkürler hocam.. Yine bekleriz ;)

En Çok Okunanlar