16 Ocak 2009 Cuma

Açık kaynak oyunlar ve kurulumları..

hea gece yarısından beri sıkıntıdan ne yapsam ne yapsam dedim.. linux konusunda az bilgi var koca gazide adam bulamadım ki linux topluluğunu ayağa kaldırayım :| malesef bu gerçek nese destek de sınır tanımayız bizde.. haa bu araada add/remove da bunların bi çoğu var tek tıkla kurabilirsiniz.. ;)
buldukça yollarım gene.. ilk oyun bizim psiko tuxumuz olsun madem **ubuntu için anlatıcam diğer dağıtımlarda ufak farklılıklar olabilir benim problemim değil..
download: tıkla..

hemen hemen tüm dağıtımlar da ve windows,mac OS X gibi diğer ezik sistemler de de çalışıyo ;)

ubuntu için zaten deb paketi olarak gelicek..
indirmeden önce bi kaç düzenleme yapalım kaynak listemizde..
Kod:

terminalimizi açıp
sudo gedit /etc/apt/sources.list yazıyoruz ve root şifremizi giriyoruz..
daha sonra..
deb http://ppa.launchpad.net/woodypl/ubuntu gutsy main
deb-src http://ppa.launchpad.net/woodypl/ubuntu gutsy main

deb le başlayan iki satırı kaynak listemize ekliyoruz.. listede dikkatinizi çekmiştir zaten bazılarının başında "#(diyez)" işareti vardır.. mesela listede gördünz bunları diyezi başından kaldırırsınız olur biter.. şöle bi kısa bilgi daha.. bazen size bi hata verir system update sırasında.. paket verilen linkte bulunamadı gibi.. bu durumda diğer updatelerinizi yapmak için sorunlu paketin başına # koyun updateinizi yapın sonra tekrar kaldırabilirsiniz..
her neyse indirirken Gdebi package installer açsın save as demeyin.. oldu bitti zaten kendisi yükleyecek oyunu.. her neyse iki paket daha istiyodu etracer-data,
etracer onlarıda yüklemesine izin verin unuttum şimdi install package deyiverin en son paket yöneticisinden.. oldu bitti.. Applications >> Games >> Extreme Tux Racer yolundan oyuna erişip cılkını çıkara bilirsiniz..

böyle işte.. kolay gelsin iyi eğlenceler tux çok sağlam kayıyo bu arada..
alıntı değildir.. tarafımdan yazılmıştır..

screenshos:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum için teşekkürler hocam.. Yine bekleriz ;)

En Çok Okunanlar